سوال‌هاي كنكور امسال را ديده‌ايد؟
بدو دیر...
هرچی دلت بخواد ، سرگرمی ، پیامک ، مقاله ، ترفند ،حرف های نگفته ,...

اين سوال‌هاي باحال!

سوال‌هاي كنكور 86 را ديده‌ايد؟ بعضي سوال‌هايش واقعاً خيلي باحالند! منظورم چيست؟ الان خدمتتان عرض مي‌كنم: انگار يك سري سوالات كنكور 86 در دروس ادبيات و معارف، براي آي‌كيوي در حد سرخس! طراحي شده است، در حدي كه قشنگ آدم را به خنده مي‌اندازد.

 

باور نمي‌كنيد؟ پس سوال‌ها را بخوانيد:

ـ جاي خالي را با گزينه‌ي مناسب پر كنيد.
«به نام خداي ............
بيانداخت شمشير را شاه دين»
1) جهان آفرين
2) مهربان
3) كريم
4) رحيم

يعني گزينه‌ها آن‌قدر تابلوست كه طرف اگر شعر را در عمرش هم نشنيده باشد، به‌راحتي و با توجه به وزن شعر، مي‌تواند گزينه‌ي درست را پيدا كند. اما اين سوال تازه خوب است! صبر كنيد برسيم به جالب‌ترهايش!

ـ جاي خالي را با گزينه‌ي مناسب پر كنيد.
«بهرام كه گور مي‌گرفتي همه عمر
ديدي كه چه‌گونه گور .......... گرفت»
1) شهرام
2) مهرام
3) بهرام
4) آرام

به خدا اين سوال‌هاي كنكور امسال بوده است ها! فكر نكنيد من اين‌ها را از خودم درآورده‌ام. باور نمي‌كنيد، خودتان برويد سايت سازمان سنجش را ببينيد. توي اين سوال فقط كم مانده بود يكي از گزينه‌ها را هم مي‌گذاشت "دل‌پذير" يا "تبرك"! تست بعدي را داشته باشيد:

ـ جاي خالي را با گزينه‌ي مناسب پر كنيد.
«كه گويد برو ...... رستم ببند
نبندد مرا دست، چرخ بلند»
1) دست
2) پا
3) كمر
4) چشم‌هاي

دقت داريد كه، طراح محترم گزينه‌ي 2 را «پاي» ننوشته كه خداي نكرده داوطلبين عزيز كوچك‌ترين شكي نكنند. آن گزينه‌ي 4 هم كه آخرش است. اما سوال بعدي:

ـ جاي خالي را با گزينه‌ي مناسب پر كنيد.
« ............ پرده‌ي پندار دريدند
يعني همه‌جا غير خدا هيچ نديدند»
1) مردان خدا
2) مردم همه‌جا
3) مردم هميشه
4) مردان و زنان

باز اين سوال نسبت به قبلي‌ها خوب است! گزينه‌ي 3 را داريد كه! خُب ديگر وقتش است برويم سراغ شاه‌كارها!

ـ جاي خالي را با گزينه‌ي مناسب پر كنيد.
«گل همي پنج روز و ....... باشد
وين گلستان هميشه خوش باشد»
1) هفت
2) چهار
3) شش
4) هشت

يعني من عاشق طراح اين سوال هستم! خدايي دل خجسته‌اي داشته! فكر كنيد! مثلاً يكي با خودش بگويد: گل همين پنج روز و هفت باشد! اي جان! اما حالا كه با سوالات ادبيات آشنا شديد، بد نيست يك نگاهي هم به دو سوال از درس معارف بياندازيم:

ـ جاي خالي را با گزينه‌ي مناسب پر كنيد.
«ارزش هر كس به درك و .... وي از حقيقت هستي و جاي‌گاه انساني در كارداني آفرينش دارد.»
1) فهم
2) پرهيز
3) دوري
4) جدايي

و اما به نظر من در ميان همه‌ي اين سوالات نبوغ‌آميز، جايزه‌ي ويژه تعلق مي‌گيرد به سوال درخشان، بي‌نظير و شگفت‌انگيز زير:

ـ جاي خالي را با گزينه‌ي مناسب پر كنيد.
«روياهاي صادقانه: هر كدام از ما هنگام ......... روياهايي را مشاهده مي‌كنيم. اين روياها انواع مختلف دارند.»
1) دويدن
2) ايستادن
3) خواب
4) نشستن

آقا من هميشه هنگام دويدن رويا مي‌بينم! آن‌قدر خوب است!!! فكر كنم طراح عزيز شب قبل از طرح سوال صد سال تنهايي ماركز را خوانده! كه در جايي از آن، اهالي ماكوندو، به علت شيوع يك نوع بيماري، به هنگام بيداري خواب مي‌ديدند و بعد خواب‌هاي‌شان با هم قاطي مي‌شد! خداست جناب طراح! خدا!

خُب! دوستان عزيز! اين بود گوشه‌اي از سوال‌هاي كنكور امسال! برنامه‌ي ما در همين‌جا تمام مي‌شود! اميدوارم به قدر كافي حالش را برده باشيد!!



نظرات شما عزیزان:

arash6113
ساعت12:12---1 خرداد 1391
up kon dg

آرسان
ساعت22:31---18 بهمن 1390
حتما قرار میدم.
تو پست بعدی وبلاگ قرار میدم.
احتمالا فردا یا پس فردا.
اول باید تو هاست سایتم آپلود کنم، (البته گفتم که لینوکس های کوچیک رو میزارم تو وبلاگم اما میتونیم لینکش رو تو وبلاگم قرار بدم تا حداقل بقیه استفاده کنن)
برای این لینک مستقیم از هاست خودم تو وبلاگ نمیزرام که اکثر جستجو گر ها که دنبال دانلود هستن وارد وبلاگ نمیشن تا میبینن آخرش نوشته بلاگفا یا میهن بلاگ میرن سراغ لینک بعدی چون میدونن تو وبلاگ نمیشه چیزی آپلود کرد و معمولا لینک غیر مستقیم یا کپی هست.
1 یا 2 روز دیگه که وقت کردم آپ کنم سر بزنم حتما گذاشتم اون هم با آموزش کامل که خودم آموزشش رو مینویسم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط فرید